لینک دانلود فایل(مقاله: تأثیر شاخصه های کیفی فضاهای سنتی بر آموزش معماری پایدار (بررسی تطبیقی خانه های سنتی رسولیان ومرتاض -دانشکده هنرومعماری یزد))

نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان مقاله: تأثیر شاخصه های کیفی فضاهای سنتی بر آموزش معماری پایدار (بررسی تطبیقی خانه های سنتی رسولیان ومرتاض -دانشکده هنرومعماری یزد) آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
مقاله: تأثیر شاخصه های کیفی فضاهای سنتی بر آموزش معماری پایدار (بررسی تطبیقی خانه های سنتی رسولیان ومرتاض -دانشکده هنرومعماری یزد)|50052984|pz|

تأثیر شاخصه های کیفی فضاهای سنتی بر آموزش معماری پایدار (بررسی تطبیقی خانه­های سنتی رسولیان ومرتاض- دانشکده هنرومعماری یزد)


این مقاله در اولین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری پذیرفته شده است.


فایل این مقاله به صورت word و قابل ویرایش است.


لینک مقالات همایش در سایت سیویلیکا (+)


چکیده:


شناسایی محیط وادراک فضایی بستر ارزشها، انتظارات ووجوهات آموزش معماری است، بطوریکه تشخیص و چگونگی رسیدن به این ادراک فردی، یکی از محوری­ترین شاخصه­ها درتصمیم­گیریهای آموزش معماری محسوب می­شود و از آنجایی که محیط تأثیرگذار براحساس وادراک دانشجویان بوده،اهمیت نقش محیط دربحث­های آموزشی مخصوصاً آموزش معماری ، بیش از پیش آشکار میشود.درک محیط جز از طریق ادراک کیفیتهای فضایی انجام نمی­پذیرد و این کیفیتها میتوانندادراک فضایی را تحت تأثیر قرار داده و بهبود بخشد،لذا هرچقدراین محیطها ازلحاظ کیفیت فضایی دارای غنای بیشتری باشند، میتوانند علاوه برآموزش ضمنی بهتر، رابطه­ مناسبتری را با بهره­برداران برقرار سازند.


با توجه به اینکه بناهای سنتی ازکیفیتهای فضایی بالاو شاخصه های معماری پایدار برخوردارند،استقرار فضاهای آموزشی دربناهای تاریخی میتواند با هدف استفاده حداکثرازاین کیفیتها و آموزش بهتر صورت گیرد.اما با وجود اینکه بناهای سنتی ازیک فرهنگ وریشه­مشترک شکل گرفته­اند،در درون خود تفاوت­هایی بایکدیگر دارندکه احساس و ادراک متفاوتی رابرای افرادمختلف به وجودمی­آورد بطوریکه این احساس وادراک محیط بارضایتمندی­ بهره­برداران ازفضا ودرنتیجه آموزش متفاوت آن همراه خواهد بود.این مقاله­درراستای بررسی دقیق این تفاوتهاوکشف لایه­های پنهان کیفی محیطی فضاها و پاسخگویی به سؤال پژوهشی زیر انجام میگیرد:


شاخصه های کیفی فضاهای معماری که میتوانددرآموزش معماری پایدار مؤثرباشدکدام است؟


برای رسیدن به این مهم وشناسایی وجوه کیفی فضاهای سنتیتاثیرگذار بر آموزش، دانشکده هنرومعماری دانشگاه یزدباتجربه­ای حدود22سال حضوردربافت تاریخی شهری وبهره­برداری ازبناهای تاریخی متعددی ازجمله خانه رسولیان وخانه مرتاض،موردمطالعه تطبیقی قرارمیگیرند.


کلید واژه­ها: محیط آموزشی،شاخصه کیفی،معماری پایدار، فضاهای سنتی.



مطالب دیگر:
تحقیق درمورد احاديث شجاعت تحقیق درمورد احاديث تحقیق درمورد اخته کردن گوساله نر تحقیق درمورد اخلاق از دیدگاه روسو و ولتر 10 ص تحقیق درمورد اخلاق اسلامی 6 تحقیق درمورد اخلاق عملى و الگوهاى آن تحقیق درمورد ادامه روستا تحقیق درمورد ارزش غذایی سیب رمینی وروشهای نگهداری آن 7ص تحقیق درمورد ارگونومیک تحقیق درمورد از سال پيامبر اعظم(ص) تا اتحادملي و انسجام اسلامي تحقیق درمورد ازدواج حضرت علی تحقیق درمورد از طلوع تا غروب امام خمینی تحقیق درمورد استاندارد سازي در طراحي مهندسي تحقیق درمورد استراتژی تولید تحقیق درمورد استفاده از كنجاله كلزا در جيره مرغان تخمگذار تحقیق درمورد استفاده از پروبيوتيك ها درتغذيه طيور تحقیق درمورد اسكندر مقدوني تحقیق درمورد اشتباه فاحش مدیران ارشد 5 ص تحقیق درمورد اسدالله علم و قيام 15 خرداد 42 تحقیق درمورد اصطلاحات مربوط به اجزای موتور خودرو 6ص تحقیق درمورد اسلام و سینما تحقیق درمورد اصلاح نژاد دام تحقیق درمورد اصول تغذيه دام 12 ص تحقیق درمورد اصلاحات ساختاري آموزش و پرورش درماني بر دردهاي كهنه تحقیق درمورد اصول تغذيه دام